Mitä on sisältömarkkinointi?

Mitä on sisältömarkkinointi?

15.9.2017

 

Sisältömarkkinointi eli Content Marketing tarkoittaa, että sisältöön luodaan jotain, mikä kiinnittää huomion ja josta on hyötyä asiakkaalle. Tuotetaan siis sisältö, joka houkuttelee ja kiinnittää juuri sen kohderyhmän huomion, jonka haluatte tavoittaa. Sisältö voi olla blogi-, lehti-, uutiskirje- tai videomuodossa, tai se voi olla jotain aivan muuta. Tämä riippuu täysin strategiasta ja asiakkaistanne sekä siitä, mistä heidät parhaiten tavoittaa.

Sisältömarkkinoinnin tarkoitus ei ole myydä tai mainostaa. Sisältömarkkinointi on kommunikointia tavalla, joka tekee asiakkaasi iloisemmaksi, antaa ratkaisumalleja heidän ongelmiinsa ja inspiroi heitä. Se on sisältöä, jota asiakkaasi haluavat nähdä ja he voivat itse valita missä ja milloin he ottavat sisällön vastaan, joko saadakseen siitä hyötyä tai huvia.

Sisältömarkkinointi synnyttää yhteyden asiakkaaseen. Se rakentaa asiakassuhteen. Asiakas huomaa yrityksenne mielenkiintoisen sisällön kautta esim. Facebookissa, käy lukemassa tuotteistanne ja palveluistanne, ja hän saa sosiaalisen median kautta nopeasti vastauksia kysymyksiinsä sekä ongelmiinsa. Kommunikoinnin kautta yhteys asiakkaaseenne vahvistuu.

Sisältöstrategian avulla saatte aikaan sen, että asiakkaanne näkee ensin sisältönne sosiaalisessa mediassa, jonka jälkeen hän vierailee kotisivuillenne tai myymälässänne. Tie näkyvyydestä ostamiseen ei kuitenkaan ole yksinkertainen eikä suora. Tämän takia sisältöstrategian täytyy olla hyvin suunniteltu. Sen täytyy sisältää eri kanavia ja tilanteita, esim. Facebookista blogikirjoitukseen ja uutiskirjeeseen, joissa on kehotus ostamiseen tai alennuskuponki. Näiden sisältöjen tuottamiseen tarvitaan erilaista osaamista.

Tämän takia Seger Marketingin tiimiin kuuluu graafikko, strategi, valokuvaaja, markkinoija, videotuottaja ja tekstintuottaja, ruotsiksi ja suomeksi. Tuotamme tarpeen mukaan tekstiä myös englanniksi ja saksaksi. Teemme yhteistyötä mm. koomikkojen, kokkien ja stylistien kanssa. Yhteistyön ansiosta saamme luotua sisältöä, jolla saadaan avattua juuri Teidän kohderyhmänne silmät.

Oman brändin eteen työskenteleminen on uskomattoman tärkeää, sekä brändin kehittäminen että sen saaminen näkyville. Tuotemerkin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, johon kuuluu yrityksen omat periaatteet sekä itse markkinointi. Sisältömarkkinointi on ehdottomasti kustannustehokkain tapa saada brändillenne näkyvyyttä. Tästä iso kiitos mm. Facebookille. 😊

Viktoria Forsberg
Yrityksen perustaja & toimitusjohtaja

Soita Viktorialle 0447812428 tai lähetä sähköpostia viktoria@segermarketing.fi

Lue lisää:

ILMAINEN SOSIAALISEN MEDIAN OPAS

Tilaa ilmainen someopas ja saat 10 yksinkertaista vinkkiä siihen kuinka hyödynnät somekanavia.

Tarvitsetko apua yrityksesi sosiaalisen median päivityksissä?

Olemme sosiaalisen median ja brändäyksen ammattilaisia ja autamme mielellämme teitä! OTA YHTEYTTÄ!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.