Terveisiä Habitare-messuilta!

Terveisiä Habitare-messuilta!

Terveisiä Habitare-messuilta!

14.09.2018

 

Seger Marketingin Saara oli tällä viikolla rakentamassa asiakkaamme Wifotekin osastoa Habitare-messuilla, jotka keskittyvät sisustamiseen, huonekaluihin ja designiin. Wifotekin valikoimiin kuuluu erilaisia design lämpöpattereita, aurinkoenergiratkaisuja sekä pellettilämmittimiä.

”Messuille lähdettäessä päätimme keskittyä ainoastaan yhteen Wifotekin tuotteeseen, tsekkiläisen Viadrusin lämpöpattereihin. Tällä tavoilla Wifotekin osasto pysyi selkeänä ja helposti hallittavana kokonaisuuten” Saara kertoo.

Wifotekin osasto suunniteltiin kokonaisuudessaan Seger Marketingilla. Suurin haaste suunnittelussa oli, miten yhdistää lämpöpattereiden koristeellinen tsekkiläinen estetiikka Habitaren kävijöiden mieltymykseen skandinaaviseen ja  pelkistetympään estetiikkaan

Tämä johti siihen, että Saara päätti käyttää messuosaston väreinä ainoastaan mustaa ja valkoista sekä hieman punaista tehosteväriä. Tällä tavoin pattereiden koristeellisuus pääsee oikeuksiinsa messuosaston toimiessa pattereiden estetiikkaa tukevana taustana.

Lisäksi, jotta koko tila messuosastolla saataisiin mahdollisimman hyvin käytettyä ja Wifotekin tuotteet parhaiten ihmisten nähtäville Saara suunnitteli pattereille korokkeen. Tällä tavoin ihmiset pääsivät tutustumaan Wifotekin lämpöpattereihin sopivalta korkeudelta.

 

Brändin vahvistamista paikan päällä ja somessa
Osaston rakentamisen lisäksi Saara ehti myös hieman tutustua messualalueeseen. Erityisesti hänen mielenkiintonsa herätti se, miten tärkeä rooli messuilla on brändin vahvistajana.

”Täällä huomaa nopeasti sen, mitkä brändit ovat jo lyöneet läpi ja mitkä eivät ihan vielä. Toisilla osastoilla käy kova kuhina ja toisilla on sitten vähän hiljaisempaa.”

Ihmisiä houkuteltiin osastoille perinteisellä kahvitarjoilulla, mutta Saaraa kiinnosti enemmän tee se itse -meininki.

”Omasta mielestäni esimerkiksi K-Raudan osasto, jossa pääsi osallistumaan 1000 euron lahjakortin arvontaan tekemällä moodboardin valikoimissa olevista kaakeleista, tapeteista ja muista materiaaleista herätti omani ja monen muunkin mielenkiinnon.”

Saaran mukaan osastot, joilla messukävijät pääsevät itse tekemään jotain houkuttelee myös kävijöitä myös nappaamaan kuvan someen. Tällä tavoin messuilla virinneen kiinnostuksen voi parhaimmassa tapauksessa muuttaa sitoutumiseksi brändiin.

 

Vinkkejä näytteilleasettajille
Tulevaisuudessa messuille lähtöä suunnitteleville Saara suosittelee aloittamaan suunnittelun ajoissa sekä päättämään selkeän tavoitteen.

”Kannattaa miettiä huolella onko messut enemmän myyntiä vai markkinointia varten. Itse näkisin, että esimerkiksi Habitaren kaltaiset suuret kansalliset messut ovat enemmän brändin rakentamista varten, vaikka toki hyvät messutarjouksetkin kiinnittävät ihmisten huomion.”

 

Habitare-messut vielä tämän viikonlopun ajan Helsingin Messukeskuksessa.
Wifotekin osasto löytyyy paikalta 7e149.

 

Saana Klemola
Copywriter

Kiinnostaako somemarkkinointi? Soita Viktorialle 0447812428 tai lähetä sähköpostia viktoria@segermarketing.fi

Lue lisää:

ILMAINEN SOSIAALISEN MEDIAN OPAS

Tilaa ilmainen someopas ja saat 8 yksinkertaista vinkkiä siihen kuinka hyödynnät somekanavia.

Tarvitsetko apua yrityksesi sosiaalisen median päivityksissä?

Olemme sosiaalisen median ja brändäyksen ammattilaisia ja autamme mielellämme teitä! OTA YHTEYTTÄ!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.