4 lisävinkkiä onnistuneeseen markkinointiin sosiaalisessa mediassa

4 lisävinkkiä onnistuneeseen markkinointiin sosiaalisessa mediassa

Neljä lisävinkkiä onnistuneeseen

markkinointiin sosiaalisessa mediassa

16.09.2019

 

(Teksti on jatkoa aiemmin julkaistulle blogitekstille, “5 testattua vinkkiä onnistuneeseen markkinointiin sosiaalisessa mediassa“)

Mikä somemarkkinoinnissa toimii ja mikä ei? Näitä asioita pohditaan yrityksissä aina Kokkolasta Lappeenrantaan ja Hangosta Nuorgamiin. Tässä koottuna Seger Marketingin omista kokemuksista parhaiksi havaittuja toimenpiteitä markkinointiin sosiaalisessa mediassa.

 

6. Älä väheksy jo olemassa olevaa sisältöä

Maksimoi hyöty jo olemassa olevasta sisällöstä. Usein ajatellaan, että uutta sisältöä tulisi luoda koko ajan lisää. Uusi ja jännittävä on tietenkin aina mukavaa, mutta kertaus on usein opintojen äiti.

  1. Käy läpi aiemmin tuotettua hyvin toimivaa sisältöä ja kertaa asioita, jotka ovat herättäneet kiinnostusta asiakkaissa tai seuraajissa.
  2. Muokkaa olemassa olevaa blogisisältöä esim. somepostauksiin sopivaksi, jaa sisältö lyhyempiin teksteihin ja valitse teksteihin sopiva kuva.
  3. Päivitä vanhoja infograafeja uusilla luvuilla ja esittele kehityksen kaarta.

 

7. Muista aitous

Kuluttajat haistavat liian mainoskeskeisen sisällön ja pitkästyvät siihen äkkiä. 4-3-2 -sääntö toimii hyvänä pohjana sisällön suunnittelulle. Luo 4 kpl sisältöjä, jotka luovat asiakkaille lisäarvoa ja auttavat tai palvelevat heitä, 3 kpl jotka kommunikoivat tai saavat asiakkaat osallistumaan ja 2 kpl jotka myyvät tai markkinoivat. Herätä kiinnostusta ja tee jotain uutta esim. tekemällä livevideon, mikä voisi olla sen aidompaa!

 

8. Tarinat jäävät mieleen

Kun asiat puetaan tarinan muotoon, aivomme muistavat ne paremmin. Välillä on hyvä ottaa etäisyyttä tuotteiden tai palvelujen esittelyteksteistä ja keskittyä tarinoiden kertomiseen ja näin myös työstää yrityksen brändiä pitkällä tähtäimellä.

 

9. Seuraa kampanjan kulkua ja sen tuloksia

Markkinointikampanjan suunnittelu ja sen toteutus vievät sekä aikaa että rahaa. Sen takia sitä on tärkeä seurata ja analysoida. Jos jokin asia ei näytä toimivan, kokeile jotain muuta ja muista tehdä yhteenveto lopputuloksesta ja hyödyntää toimivia menetelmiä tulevissa kampanjoissa.

 

Ida Storbacka
Art Director & Social Media Expert

Somestrategiat, sisällöntuotanto, tarinankerronta ja brändin mukaisen, yhtenäisen visuaalisen ilmeen luominen, ovat tiimimme erikoisalaa. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse ja olemme jo auttaneet kymmeniä yrityksiä heidän somemarkkinoinnin kanssa. Autamme mielellämme myös teidän yritystänne. Toimimme pääosin Kokkolan ja Pietarsaaren seuduilla, mutta meillä on myös asiakkaita ympäri Suomen. Ota yhteyttä niin tulemme käymään ja voimme yhdessä miettiä, miten voisimme olla avuksi.

Soita Viktorialle 0447812428 tai lähetä sähköpostia viktoria@segermarketing.fi

Lue lisää:

ILMAINEN SOSIAALISEN MEDIAN OPAS

Tilaa ilmainen someopas ja saat 8 yksinkertaista vinkkiä siihen kuinka hyödynnät somekanavia.

Tarvitsetko apua yrityksesi sosiaalisen median päivityksissä?

Olemme sosiaalisen median ja brändäyksen ammattilaisia ja autamme mielellämme teitä! OTA YHTEYTTÄ!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.