Brändi kirkkaaksi Segerin brändityöpajassa

Brändi kirkkaaksi Segerin brändityöpajassa

– Loppuun asti mietitty brändi erottelee, painuu mieleen, kertoo oikeista asioista ja nostaa yrityksesi tai organisaatiosi aivan uudelle tasolle, kertoo Andreas Haals, Segerin brändiasiantuntija. Andreas on mukana Segerin puolelta, kun asiakasyritys tai -organisaatio haluaa kirkastaa brändiään brändityöpajan avulla.

Työpajat järjestetään usein Småböndersin-toimistolla, maaseudun rauhassa. Siellä on tilaa ajatusten lentää. Mukana ovat kaikki yrityksen päätöksentekoon osallistuvat henkilöt, jolloin saadaan hyvä kokonaiskuva yrityksestä eri näkökulmista.

– Olemme huomanneet, että työpaja on parasta toteuttaa muualla kuin yrityksen omissa tiloissa. Silloin ollaan neutraalilla maaperällä ja ihmiset näkevät myös oman yrityksensä vähän kuin ulkopuolisen silmin. Teemme noin neljä tuntia erilaisia harjoituksia, joiden aikana esiin nousee yleensä uusia ajatuksia ja siten nähdään, mitkä asiat pyrkivät erityisesti pinnalle. Minä ja muut segeriläiset olemme mukana ulkopuolisina asiantuntijoina, jotka ohjaavat työskentelyä ja kokoamme ajatukset yhteen, Andreas kertoo.

Andreas on koulutukseltaan muotoilija. Hän kokee, että monipuolinen koulutus tukee brändityötä ja antaa hänen käyttöönsä monipuolisen työkalupakin. Brändityö pohjautuu nimittäin sekä faktaan että intuitioon, ja molempia täytyy työpajan vetäjän ymmärtää. Asiakkaat inspiroivat Andreasta, ja vuorovaikutus brändityöpajoissa vie empaattisen miehen mukanaan.

Brändityöpajan jälkeen yritykselle jää käteen selkeät raamit, joiden sisällä kaikkien on helppo toimia.

– Kaikki tietävät, mitkä ovat yrityksen arvot, mitä ja miten tehdään ja mihin tekemisellä pyritään. Brändityö todella tukee yhteisiin tavoitteisiin pääsemistä. Monesti brändityöpajan aikana myös työntekijöiden ylpeys omasta työpaikasta kasvaa. Ja brändiähän kannattaa pohtia aina aika ajoin uudelleen. Maailma muuttuu, joten se mikä toimi 10 vuotta sitten, ei välttämättä toimi enää tänään.

Andreas Haals

Art Director

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.