Seger Marketing värvar digital marknadsföringsexpert!

Seger Marketing förstärker sina resurser att kombinera design med kommersiellt innehåll i en produktpalett som lanseras under hösten 2020.

Användningen av digitala tjänster ökar och efterfrågan efter digitala marknadsföringskampanjer ökar därefter. Därför är vår glädje stor när vi nu kan meddela, att vi värvat en datadriven digital marknadsföringsexpert med internationell erfarenhet. Får vi presentera Sandra Sundström.

Kan du berätta om vad digital marknadsföring är?

Digital marknadsföring är ett brett område med många olika jobb och roller. Google Ads, SEM, Affiliate marketing och Sociala media marketing är några exempel på områden inom digital marknadsföring.

Vad gör en Campaign Manager?

Till mina uppgifter som Campaign Manager hör allt från strategi, analys till utveckling och planering av en kampanj. Jag specialiserar mig inom datadriven marknadsföring, vilket betyder att jag lägger ner mycket tid på att följa med siffror och nyckeltal för att förstå kunders beteende under en kampanj. Jag hjälper även kunderna att dra upp rätt målsättningar från början. Så jag är väldigt mycket “hands on” under hela processen.

”Det fantastiska med digital marknadsföring är att med rätta strategier och kunskap kan du driva kostnadseffektiva
kampanjer som faktiskt ger resultat, oavsett om du sitter mitt ute på vischan eller i huvudstan!”

Vad är det som lockar med digital marknadsföring?

Det fantastiska med digital marknadsföring är att med rätta strategier och kunskap kan du driva kostnadseffektiva kampanjer som faktiskt ger resultat, oavsett om du sitter mitt ute på vischan eller i huvudstan! Det jag tycker är mest spännande just nu är när jag får planera en kampanj från början med kunden och får följa med data och optimera.

Vad gjorde du innan Seger?

Jag bodde i USA och sen i Stockholm, och där emellan har jag hunnit driva eget företag i Finland också var jag jobbade som content producer. I USA testade jag på en del olika jobb inom media och event. Jag kommer från en musikalisk bakgrund och brukar säga att jag är producent i hjärta och själ.
I Sverige jobbade jag på en marknadsföringsbyrå inom Paid Social. Nu de senaste åren är det den analytiska biten i marknadsföring som jag tycker är så otroligt intressant.

”Jag har också en tendens att dras till företag var entreprenöriskt tänkt och initiativtagande är något som är rekommenderat. Seger tickade alla dessa boxar.”

Hur kommer det sig att du har hittat till Seger?

Jag bodde i Stockholm innan Coronapandemin bröt ut på allvar. Jag skulle hem till Finland en helg och hälsa på min sambo och det var under den samma veckan som de stängde gränserna mellan Sverige och Finland. Efter ett tag beslöt jag att bli kvar i Finland och började leta jobb här. Seger lockade eftersom det verkade innovativt, kreativt och fartfyllt. Jag har också en tendens att dras till företag var entreprenöriskt tänkt och initiativtagande är något som är rekommenderat. Seger tickade alla dessa boxar.

Vad ser du fram emot i höst?

Jag hoppas vi klarar oss undan en andra våg av Corona så att jag får träffa nya kunder och planera spännande projekt tillsammans. Annars går det ju alltid över Zoom, men det är inte riktigt samma sak. Oavsett så ser jag farm emot att få jobba med Österbottniska företags marknadsföring!