BRÄNDÄYS

Mitä brändäys on?

JOKAISELLA yrityksellä on brändi. Kyllä, myös teidän yrityksellänne!

 

Yrityksen brändi rakentuu kokemuksista, koetuista tunteista ja odotuksista. Noin 50-80 % aivojemme käsittelemästä tiedosta on visuaalista – värejä, muotoja, kuvioita, valokuvia ja videoita. Siksi visuaalinen ilme on erittäin tärkeä asia yrityksille, jotta ne voivat erottautua ja ne tunnistetaan. Brändäys on tietenkin paljon muutakin kuin pelkkä yrityksen visuaalinen ilme. Puhutaan brändin kosketuspisteistä eli kaikista niistä hetkistä, jolloin asiakas on jollain tavalla yhteydessä yrityksen brändiin.

Toimivan yritysbrändin ansiosta yritys on ymmärrettävä ja sillä on tarkoitus, mikä puolestaan luo turvallisuuden tunnetta ja uskottavuutta asiakkaiden, seuraajien, työntekijöiden ja muiden sidosryhmien silmissä.

Strateginen brändityö on yritykselle arvokas investointi – se ei ole mikään laastari, jonka voi perustaa katteettomille lupauksille tai falskeille kokemuksille.

Näin me työskentelemme brändäyksen parissa

Brand Workshop

Järjestämme asiakkaan kanssa työpajan, jossa käymme läpi mm. yrityksen kohderyhmät, markkina-aseman ja tavoitteet.

Luova prosessi

Järjestämme asiakkaan kanssa työpajan, jossa käymme läpi mm. yrityksen kohderyhmät, markkina-aseman ja tavoitteet.

Konkretia

Brändin sanoma kiteytetään ja brändiä kiillotetaan. Hissipuhe, äänensävy jne.

Tuotanto

Järjestämme asiakkaan kanssa työpajan, jossa käymme läpi mm. yrityksen kohderyhmät, markkina-aseman ja tavoitteet.

Käytäntö

Järjestämme asiakkaan kanssa työpajan, jossa käymme läpi mm. yrityksen kohderyhmät, markkina-aseman ja tavoitteet.

Lanseeraus

Järjestämme asiakkaan kanssa työpajan, jossa käymme läpi mm. yrityksen kohderyhmät, markkina-aseman ja tavoitteet.

Losvikan Eläinklinikan Stylescapessa konkretisoituu brändityöpajan anti.

brändäys

" Autamme yrityksiä hyödyntämään muotoiluajattelua toiminnassaan. Yhdistämme bisneksen, designin ja kaupallisen sisällön, mikä tarkoittaa, että käytämme aina sekä muotoilu- että liiketoiminta-ajattelua brändityössä. "

— Ida Storbacka, Creative Director

Vahva yritysbrändi antaa etumatkaa

 

Digitalisaation ansiosta maailma on nykyään avoin kaikille, mutta samalla vaarana on, että yritysten viesti joutuu informaatiotulvan viemäksi. Vahva brändi antaa yritykselle valtavan kilpailuedun, koska ihmiset jakavat nykyisin auliisti kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa. Brändi ei nykyisin perustu vain yrityksestä käsin tulevaan mainontaan ja markkinointiin, vaan ihmiset luottavat yhä enemmän vertaistensa – kavereiden tai tuttujen – mielipiteisiin. Ostoprosessin tueksi haetaan toisten kokemuksia ja kommentteja tuotteesta tai brändistä.

 

Kannattaa siis huolehtia yrityksen arvokkaimmasta pääomasta, brändistä. Huolla brändiä yhtä huolellisesti kuin yrityksen koneistoa. Tee moottorihuolto, vaihda öljyt ja suodatin sekä tarkista kiinnityskohdat. Brändiä kannattaa tarkastella uudelleen vuosittain, sillä katsastetaanhan autotkin joka vuosi. Menisikö teidän yrityksenne brändistrategia läpi katsastuksesta?

brändäys

" Joskus yritysten on vaikeaa tarkastella omaa toimintaansa objektiivisesti. Silloin asiakkaiden ja jopa yrityksen henkilöstön voi olla vaikea hahmottaa yritystä kokonaisuutena. Me kiteytämme asiakkaidemme viestin ja luomme heille luovan muotoiluprosessin avulla yhdenmukaisen brändin, joka perustuu yrityksen toimintaan ja tuo samalla yrityksen kilpailuedut upeasti näkyville. "

Meillä on ollut ilo kehittää näitä fantastisia brändejä!

Aletaanko hommiin?

Haluatteko nostaa yrityksenne brändin seuraavalle tasolle?

Yes, let's do this!