PROJECT LIV

Project liv rf. är en förening i Finland som vill skapa mer glädje i vardagen för långtidssjuka barn och deras familjer. Det lilla kan göra mycket i längden, och Project liv ville tillsammans med Seger Marketing få fler företag och privatpersoner att bli stödjande årsmedlemmar.

Medlemskapet innebär ett win-win samarbete. Företaget får Project livs klistermärke som kan sättas på dörr eller fönster samt en logo för hemsidan som påvisar samarbetet. Privatpersoner får ett medlemsbrev två gånger per år där Project liv berättar om vad som är på gång inom verksamheten.

Målet för kampanjen var att få företag att vilja bli stödjande årsmedlem.

104500

Exponeringar av kampanjen

04,21%

ROAS

1300

Klick

KAMPANJEN

Seger Marketing gjorde upp en plan där man marknadsförde Project liv till både mikroföretag och större företag. Kampanjen utgjordes av olika annonser beroende på vilket medlemsskap man ville sälja. Målgrupperna var baserade på data från tidigare räckviddskampanjer, besökare från Project livs hemsida samt nya målgrupper som kände till företaget från tidigare.

”Vi är ganska snabba i vändningarna och uppskattar starkt snabb och tydlig respons. Detta kan Segermarketing. Att våra möten flödat med ideér, nytänk och skratt gör att vi verkligen gillar att samarbeta med dem.”

- Nina Brännkärr-Friberg, styrelseordförande

Project liv fick in nya årsmedlemmar från webbshoppen och ROAS blev hela 4,21 efter avslutad kampanj. Det här betyder att för varje euro som spenderades på kampanjen, fick man in 4,21 gånger så mycket. Företag beställde även årsmedlemskap per telefon.
Dessutom fick annonserna för de större årsmedlemskapen synlighet både i konverteringskampanjen och tidigare kampanjer. Exponeringar sammanlagt blev över 104 000.