Fem tips för att orka jobba bättre

Fem tips för att orka jobba bättre

Fem tips att orka jobba bättre

25.07.2018

Vi på Seger Marketing lever i en ständig förändring. Nya idéer föds, utvecklas, dumpas eller förverkligas varje dag, detta är vårt jobb och vår vardag. Kreativitet är en krävande sort. Nya idéer föds inte om energinivån är låg eller arbetsmiljön bristfällig.

Ett av Seger Marketings värderingar är hälsa. Vi tror starkt på att det är lättare att vara kreativ då man kommer ihåg hälsoaspekter i det dagliga arbetet.

I denna bloggtext introducerar vi tips på olika åtgärder som gör att man orkar jobba bättre. Vare sig man jobbar med något kreativt eller inte, är dessa tips absolut värda att testas.

 

Tips nr 1 — Håll möten utomhus

Ifall möjligt är det en god idé att ha möten utomhus i den friska utomhusluften. När hjärnan får ordentligt med syre fungerar den bättre och på så sätt föds flera idéer. Prova även att ta en promenad tillsammans. När kroppen har något att göra frigör den hjärnan att hitta på nya idéer.

 

Tips nr 2 — Stig upp

På Seger Marketing har alla arbetstagare ett bord som möjliggör stående arbetsposition. När man byter position vid jämna mellanrum hålls kroppen i bättre skick och samtidigt motarbetas ryggbesvär aktivt.

 

Tips nr 3 — Satsa på lättare mötessnacks

Består dagen ofta av flera möten, kaffe och wienerbröd? Inte hos oss. Under våra möten bjuder vi på fräscha smoothies, fullkornssmörgåsar och färsk frukt. Självklart bjuder vi även på kaffe och te. Varför? Eftersom vi starkt tror på att kosten har en stor inverkan på välmåendet och hur bra man orkar jobba och därmed hur kreativ man är under sin arbetsdag. Bra energi får man från mötessnacks som är tillverkade av färska och lokala råvaror.

 

Tips nr 4 — Kom inte till jobbet

Vissa dagar är det skäl att inte jobba vid arbetsplatsen. Ibland kan det vara lättare att koncentrera sig hemma, på ett café eller i en annan arbetsmiljö. Till exempel hos oss vid Seger Marketing jobbar en del av oss på distans ett par dagar i veckan. Enligt dem är dessa dagar då de jobbar på distans de mest produktiva arbetsdagar.

 

Tips nr 5 — Mera träning!

Trots att man strävar till en så ideal arbetsmiljö som möjligt ersätter den inte de fördelar som fysisk träning medför. Seger Marketings arbetstagare bl.a. skidar, simmar och dansar på fritiden för att hållas i form. Dessutom har alla arbetare tillgång till gym, som dessutom ligger i samma byggnad som kontoret. Detta är ju verkligen bra för en kreativ kontorsarbetare!

 

Saana Klemola
Copywriter

Svensk översättning
Ida Storbacka

Läs mer:

GRATIS SOCIAL MEDIA GUIDE

Hur ofta bör man uppdatera Facebook- sidorna? Hur många hashtaggar är för mycket på Instagram?
Låt inte dessa funderingar ta din tid. Ladda ner vår guide och få info om vad man bör eller inte bör göra på sociala medier.

Behöver ni hjälp med att uppdatera era social media kanaler?
Vi är experter på branding och sociala medier och vi hjälper gärna er också! TA KONTAKT! 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.