Förra året fyllde Kronoby kommun 50 år. Jubileumsåret till ära blev det också aktuellt att uppdatera kommunens visuella identitet. Att förnya en logo och sin visuella identitet är alltid en väldigt stor och känslig sak för en kund och framförallt en kommun.
För ett framgångsrikt slutresultat finns mycket förberedande arbete tillsammans med kunden. I detta projekt ingick en brandworkshop med kommunens intressenter samt flera möten och diskussioner.
I Kronoby kommuns nya logo förknippas historia med nutid. I logon kan man se ån som strömmar genom kommunen, en krona eller människor som håller varandra i händerna. Tittaren får göra sin egen tolkning av logons budskap. Historian, naturen, hantverket och gemenskap är saker som förmedlas med den nya visuella identiteten.
I brandworkshopen ställer vi frågor, analyserar foton och gör olika övningar tillsammans med workshopens deltagare. Workshopen är ett avslappnat men samtidigt effektivt sätt att påbörja ett större samarbete, som skapar en bra grund för ett lyckat kreativt skapande.
Det bästa av två världar
Högklassig utbilning
Naturen
Företagsamhet
Trygghet
Friskvård
Tvåspråkighet
Engagerade människor
“Under processen insåg jag snabbt att min uppgift som formgivare inte är att göra Nedervetilbor till Terjärvbor eller Kronobybor till Nedervetilbor. Att hitta de saker som förenar och inte skiljer kommunborna åt har varit en genomgående tanke under hela processen. För mig betyder Krombi kommun hembygdskänsla, Krombi kråkå och barndomsminnen längs ån.”
Andreas Haals
Ulf Stenman, tf. Kommundirektör (Österbottens Tidning)
Tarvitsetko apua yrityksesi logon kanssa?
Olemme brändäyksen ammattilaisia ja autamme mielellämme teitä! OTA YHTEYTTÄ!