TikTok-mainonta

TikTok tarjoaa yrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden laajan kohderyhmän tavoittamiseen. Olemme erikoistuneet yritysten TikTok-markkinointiin ja tarjoamme kokonaisvaltaisia ratkaisuja eri toimialojen yrityksille.

This is tiktok


Tiktok on tämän päivän nopeitten kasvava sosiaalisen median kanava, ja siksi myös teidän yrityksenne pitäisi jo tänään hyödyntää kanavaa. Kuten monen muunkin kanavan alkuvaiheissa, sovellusta on pääasiassa käyttäneet nuoret ja teinit, mutta voimme jo nyt nähdä, että myös vanhemmat sukupolvet seuraavat perässä. Tänä päivänä sovelluksen pääkäyttäjät ovat Gen Z (syntyneet 1997-2012) ja Millenniaalit (syntyneet 1981-1996).

Lisää näkyvyyttä sitouttavilla Tiktok videoilla, jolloin voitte markkinoinnin avulla varmistaa, että ne myös kohdentuvat oikeille kohderyhmille. Luomalla duetteja, stitchejä, tee-se-itse sisältöä, hyppäämällä mukaan trendeihin sekä mainonnan avulla voitte rakentaa vahvaa brändiä ja kasvattaa kanavallenne uskollisen seuraajakunnan. Kuulostaako se kuitenkin hieman hankalalta? Me autamme teitä mielellämme.

Seger Marketing on yksi harvoista digimarkkinointitoimistoista Suomessa, joka on erikoistunut yritysmarkkinointiin Tiktokissa. Meidän räätälöidyt kokonaisratkaisumme ovat sekä suosittuja että tehokkaita ja sisältää kaiken konsultoinnista ja sisällöntuotannosta maksettuun mainontaan.

Palvelumme


TIKTOK-Workshop


Workshop on täydellinen lähtökohta yrityksenne Tiktok-lanseeraamista varten! Meidän suositulla Tiktok-workshopillamme saatte kaikki tarvittavat työkalut onnistumista varten. Räätälöimme sisällön asiakkaiden tason ja tarpeiden mukaan. Lähtökohdasta riippuen luomme kokonaisuuden, joka kestää noin 2–4 tuntia.

Ennen workshopia seuraamme trendejä ja suunnittelemme strategioita, jotka auttavat teitä päästämään alkuun Tiktokissa, ja löytämään sopivan tonaliteetin alustalla. Keskustelemme suosituista sisällöistä käyttäen esimerkkejä niin yksityishenkilöistä kun yrityksistä. Uppoudumme Tiktokin käyttämiseen, mikäli haluatte tietää miten applikaatiota käytetään. Workshopin jälkeen olette valmiita ryhtymään toimeen, joko meidän kanssamme tai omilla jaloillanne!

0 %
Tiktok-käyttäjistä ovat 25-34 -vuotiaita
0 %
Tiktok-käyttäjistä kertovat alustan olleen ratkaiseva tekijä ostopäätöksissä
0 %
korkeampi Return on Ad Spend verrattuna muihin kanaviin
0 MN
kuukausittaista käyttäjää Suomessa
BigDay

Kysymyksiä & vastauksia


TikTok koostuu lyhyesti sanottuna kaikenlaisista lyhyistä videoista. Sovelluksen sisältö hyödyntää laajalti trendejä, musiikkia sekä hauskoja ääniklippejä, joiden avulla käyttäjät luovat kekseliäitä videopätkiä. Trendi voi olla esimerkiksi niksi ruoanlaitossa, haaste (Tiktok-challenge), hauska filtteri tai jotain muuta mikä herättää TikTok-käyttäjien kiinnostuksen ja halun kokeilla trendiä itse. Hyvä vinkki yrityksenne TikTok menestymiseen, on kiinnittää huomiota trendeihin ja trendikkäisiin ääneihin, antaa käyttäjille ahaa-elämyksiä ja olla yksinkertaisesti ottamatta itseään liian vakavasti.

Muistakaa että TikTok ei ole sama kuin Instagram: TikTokissa käyttäjät haluavat nähdä enemmän läpinäkyvyyttä ja vähemmän täydellisyyttä.

Vastaus on suhteellisen yksinkertainen: Alusta on jo erittäin suosittu, ja trendi puhuu puolestaan. Kuten Facebookin ja Instagramin tapauksessa, nuoret löysivät sovelluksen ensin ja nuoret aikuiset seurasivat heidän perässä. Nouseva keski-ikä alkaa näkyä myös TikTokissa, ja kun yrityksesi ydinkohderyhmä on löytänyt tiensä sinne, on yrityksenne tärkeä olla jo tuttu ja vakiintunut alustalla. Aktivoimalla yrityksenne TikTokissa tässä vaiheessa teillä on mahdollisuus olla mukana leipomassa sellaista kakkua, jonka eteen kilpailijat tulevaisuudessa tekee kaiken saadakseen edes palan itselleen. Ensimmäiset palloon päässeet pelaajat laativat pelisäännöt, joita muut myöhemmin käyttävät. Minkä roolin te haluatte saada?

Tämä on tietysti miljoonan dollarin kysymys, mutta tässä muutama vinkki ja temppu, jota voitte hyödyntää. Yksi niistä on seurata trendejä, haasteita ja suosittuja soundeja, ja luoda niistä omia versioita. Useimmat tiktokkaajat haluavat nähdä materiaalia joka sitoo, innostaa ja opettaa. Näitä kolmea vinkkiä kannattaa pitää mielessä kun rakennatte yrityksenne TikTok-läsnäoloa. Esimerkiksi TikTokin käyttäjät arvostavat ”kulissien takaata” tehtyjä videoita, jossa nostetaan esiin se osa yrityksestä, joka ei muuten tulisi esiin.

Mikäli haluatte varmistaa, että teidän videot tavoittavat tietyn yleisön, on TikTok-mainonta oikea menettelytapa. Maksamalla lisänäkyvyydestä takaatte, että yrityksenne videot tavoittavat suuremman yleisön. Seuraajanmäärän kasvattaminen ja liikenteen ohjaaminen verkkokauppaanne tai verkkosivuillenne tapahtuu myös kätevästi maksullisen TikTok mainonnan avulla. Vielä tänä päivänä on suhteellisen edullista mainostaa alustalla, mutta kuten olemme nähneet toisissa sosiaalisien median alustoilla, hinta todennäköisesti tulee nousemaan ajan myötä. NYT on oikea aika tarttua tilaisuuteen.

TikTok käyttäjät hengailevat usein TikTokin ”sinulle-sivulla” (for you page), jonka algoritmi​​ täyttää asiaankuuluvilla videoilla. Täällä näkyvät yleensä myös yrityksien mainokset. Siksi teidän kannattaa luoda mainos, joka ei tunnu luonnottomalta. Päinvastoin sen tulisi tuntua luonnolliselta ja helpolta – kannattaa siis pitää se aika yksinkertaisena. TikTokin oma slogan on ”Älä tee mainoksia, tee TikTokeja”, ja tämä todella pitää paikkansa. Näkyvyyden lisäämiseksi voi myös olla kiinnostavaa testata yhteistyötä eri vaikuttajien ja TikTok-tekijöiden kanssa.

Jotta voisitte mainostaa TikTokissa, tarvitsette TikTok Ads Manager -tilin, joka löytyy TikTok Business Centeristä. Kampanjaa luodessa tulee muun muassa asettaa tavoite (esim. liikenne, konversio tai sovellusten lataaminen), budjetti, määrittää kohderyhmän ja miettiä, mitä hinnoittelutapaa haluaa käyttää. Lisäksi teillä on tietenkin oltava tehokas video itse mainokseen. Palkkaamalla meidät Seger Marketingilla vältytte päänsäryltä, sillä me varmistamme että kaikki sujuu niin kuin pitää. Lisäksi raportoimme tuloksista markkinointikampanjan päättyessä, tai sopimuksen mukaan.

Huomatkaa, että teillä ei tarvitse olla aktiivinen orgaaninen läsnäolo TikTokissa voidaksenne mainostaa alustalla. On täysin mahdollista käyttää TikTokia vain mainostamista varten.

Jokaisen yrityksen tulokset ovat yksilöllisiä ja tavoitteista riippuvia. Voimme kuitenkin mitata tuloksia muun muassa kattavuuden, klikkien, tulosten, cost per click (CPC), cost per mille (/ 1000 näyttökertaa, CPM), click through rate (CTR), conversion rate (CVR), cost per result (CPR) ja cost per aquisitionin (CPA) avulla. Optimoimalla mainoksia Tiktok antaa arvion siitä, mitä tuloksia voi yleisellä kaavalla odottaa, esimerkiksi kattavuuden suhteen.

Vaikka kaikki tulokset ovat yritysten osalta yksilöllisiä, Suomessa voi suurinpiirtein luottaa seuraaviin lukuihin: Reach-kampanjan CPM-hinta: 0,7 € – 1,4 € välillä. CPC-hinta liikennekampanjalle: 0,06 € – 0,12 €. Tuloskampanjan CPC-hinta: noin 0,13 € – 0,19 €. Luvut olemme saaneet TikTokilta vuoden 2021 lopussa.

Ready to take it to the next level?