Yhdysvalloissa keskustelujen keskiöön on noussut Elon Muskin mahdollinen TikTok-kauppa, ja sen mahdolliset vaikutukset puhuttavat. Tämä voi jopa isossa mittakaavassa tarkoittaa suuria muutoksia myös Euroopan some-skeneen.

Ensinnäkin, täytyy katsoa toteutuuko tällainen kauppa vai ei; kauppa koskisi siis TikTokin toimintaa Yhdysvalloissa.

Tähän mennessä olemme nähneet, miten Twitterille kävi, kun Musk osti sen ja vaihtoi alustan nimeksi X; suuret yritykset ja organisaatiot jättivät alustan vähitellen miljoonien käyttäjien lisäksi. Vastaavanlaisia riskejä on tietysti olemassa nytkin, vaikka onkin vähän turhan aikaista spekuloida.

Meillä Segerillä huomio kääntyi samalla toiseen sosiaalisen median alustaan: RedNote. Tänne yhdysvaltalaiset tiktokkaajat ovat emigroituneet viime päivinä, käytännössä siitä lähtien, kun Musk-huhut alkoivat pyöriä mediassa.

RedNotea, Kiinalainen sovellus sekin, voidaan kutsua Kiinan Instagramiksi. CNN:n mukaan RedNote on tällä viikolla Yhdysvalloissa App Storen ladatuin sovellus (yli 700 000 uutta käyttäjää parin viime päivän aikana). Jos trendi jatkuu näin, voi olla, että Euroopassakin havahdutaan uuteen sovellukseen.

Onko RedNote seuraava sovellushitti vai ainoastaan hetken huumaa, mitä luulet?