MUSIIKIN TEKIJÖIDEN YSTÄVÄ KOHTAA NUORET TIKTOKISSA


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Musiikin tekijöiden parhaimpiin ystäviin kuuluva Teosto halusi laajentaa käyttäjäkuntansa ja panostaa enemmän nuoriin. Ratkaisuna Teosto päätti liittyä TikTokiin, ja Seger Marketing valikoitui kumppaniksi.

Aloitimme workshopilla Teoston tiloissa, missä loimme yhteiset raamit kanavaa varten. Teosto halusi itse olla osa sisällöntuotantoa, ja päädyttiinkin sellaiseen ratkaisuun missä Seger Marketing tuottaa yhden videon viikossa Teostolle. Kaiken muun sisällön Teosto tekee itse.

Teoston työntekijät ovat aktiivisesti mukana ideoinnissa, ja Segerin päätehtävä on soveltaa ideat alustalle, alustaan sopivalla tavalla. Yhteistyö onkin tuonut nopeita tuloksia: Kanava lähenee jo tuhannen seuraajien rajan, ja musiikista kiinnostuneet TikTokkaajat osallistuu aktiivisesti keskusteluihin kommenttikentissä.

Teosto on myös omistanut TikTokin äänensävyn nopeasti ja varsin hyvin, videot on otettu ilomielin TikTokissa vastaan. Nähtäväksi jää, montako nuorta tekijää päättyy Teoston asiakkaiksi ensimmäisen vuoden aikana.