Den inhemska gymjätten gick in för en kom­bi­na­tions­lös­ning


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Easyfit visste att det bara var en tidsfråga innan de behövde ta sig an TikTok. Antalet potentiella kunder på plattformen ökade konstant och därmed också möjligheterna.

Att börja skapa innehåll på plattformen enbart för egen maskin var inte aktuellt, de ville ha en TikTok-kumpan som stöd. Valet föll på Seger Marketing, mycket tack vare att en av våra andra kunder gav samarbetet högsta betyg: Seger Marketing har kunskapen som krävs och ett flexibelt arbetsätt.

Vi inledde samarbetet med en workshop där vi lade strategin och grunden för kontot. På workshopen deltog även anställda på Easyfit som själv skulle börja skapa material till kontot. Den gemensamma workshopen gav såväl Segers produktionsteam som Easyfits anställda en röd tråd att följa.

Därefter startade vi kontot enligt en hybridmodell där Seger producerat en video i veckan och Easyfits anställda skapar så mycket de bara hinner. På det sättet garanterar vi en högre frekvens till ett bra pris. Kontot har tagits emot väl och är på god väg att nå 10 000 följare.