Korta videor passar för företag av alla slag, oberoende bransch. Hur bra videon fungerar beror alltså inte på branschen, utan på hur bra själva idén är och hur den genomförs. En dynamisk och relativt snabb video påminner om ett hisstal, men är om möjligt ännu effektivare.
Korta videor lämpar sig för många olika plattformar, som Instagram, Youtube och TikTok. Videorna spelas huvudsakligen in i porträttläge (9:16) och bör vara så korta och koncisa som möjligt. Videor kan spelas in antingen med mobiltelefon eller en videokamera.
Segers experter har en gedigen erfarenhet av att komma på idéer och filma korta videor. Vi identifierar våra kunders behov (ibland även innan det första mötet) och genomför dem med respekt för kundens värderingar och åsikter. Kunden får vara så aktiv som de själva önskar.
En workshop är det perfekta startpaketet för kunder som vill skapa egna korta videor men inte vet var de ska börja. Segers erfarna filmare delar med sig av tips om hur man lyckas med inspelningen och vad man bör tänka på under processen.
Inför workshopen går vi tillsammans igenom vilka era kärnbehov är och vilket slags material ni vill filma. Baserat på detta skapar Seger-teamet en skräddarsydd workshop-helhet med tillhörande exempel. Workshopen tar oftast cirka 2-4 timmar och inkluderar en filminspelningsövning om kunden så önskar.
Får dina videor inga visningar? Känns det som om något saknas i dem? Eller kanske du behöver idéer för nästa månads inspelningar? Vi hjälper.
Under en short form-konsultation går vi tillsammans igenom kundens tidigare videor. Vi ger konstruktiv feedback och tips för innehållsproduktionen. Ifall kunden så önskar ger Seger även direkta idéer för kommande produktioner.
Antingen gör vi det tillsammans, eller så kan ni välja vår nyckel-i-hand lösning. Vi brainstormar, filmar, redigerar, publicerar och (om så önskas) marknadsför ert innehåll. Vårt arbetssätt är både effektivt och smärtfritt för kunden. Som bäst kan vi filma upp till 15 videor på en dag. Efter en produktionsdag har kunden material i flera månader.
En produktionsdag sker oftast på plats hos kunden. Innan produktionsdagen har vi tillsammans med kunden diskuterat innehållet och utarbetat eventuella manus. Efter inspelningen bearbetar Segers team materialet och presenterar det sedan för kunden tillsammans med en publiceringsplan. Därefter är videorna redo att publiceras. Kunderna väljer själva hur aktiva de önskar vara.
Vi marknadsför kortvideor och annat innehåll på olika sociala medie-kanaler. Vi skapar ett annonskonto, definierar rätt målgrupper, ställer mål för kampanjen (t.ex. räckvidd, klick, konverteringar) samt upprätthåller kampanjen. Vid behov hjälper vi också till att skapa en pixel.
Under kampanjens gång optimerar och analyserar vi data för att uppnå bästa möjliga resultat.
Vi har tagit emot din kontaktbegäran. Någon från vårt team kommer att kontakta dig inom kort. Vi hörs snart!