B2B-företaget Vilpe går som tåget på TikTok


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Finlands populäraste B2B-företag på TikTok, Vilpe, ville testa nya marknader på TikTok med hjälp av Seger Marketing.

Vilpe är en av Seger Marketings äldsta kunder då det kommer till TikTok. Företaget producerar sitt innehåll själv och använder sig av Seger Marketings tjänster då det kommer till att testa nya marknader.

Vilpe konsulterar även oss på Seger Marketing vid behov, och vi har till exempel hjälpt företaget att bli verifierade på TikTok. Vi firade verifieringen och 20 000 följare med kaka hos Vilpe en solig våreftermiddag. Sedan dess har antalet följare vuxit till hela 60 000+, vilket gör Vilpe till ett av Skandinaviens allra populäraste TikTok-konton bland business-to-business företag.

– Vi började på med TikTok genom att skapa videor själva. Det tror jag är bästa sättet. Efter att man hittat sin grej så kan man sätta mera muskler bakom det. Genom boostningen som Seger Marketing gjort åt oss så har vi nått användare utanför Finland. Det är en bra bas att fortsätta bygga på, säger Maria Erikslund, marknadsföringsplanerare på Vilpe.

Resultaten från de digitala kampanjerna går heller inte av för hackor: Kostnaden för en videovisningskampanj blev 0,41 euro per 1 000 visningar med fenomenala 10.95 sekunder som genomsnittlig visningstid. Av den totala räckvidden på 300 000 enskilda personer såg nästan 60 000 videorna till slut. Över 120 000 personer valde att se minst halva videorna.

Av alla sociala medier satsar Vilpe i dag främst på TikTok. Med Seger Marketings hjälp har Vilpe nått ut till användare i hela Norden och Centraleuropa.