Teosto, en av musikskaparnas främsta vän, ville vidga sin användarbas och fokusera mer på unga. Som en lösning beslutade Teosto att gå med på TikTok och Seger Marketing valdes som partner.
Vi inledde med en workshop på Tests kontor där vi skapade gemensamma ramar för kanalen. Teosto ville själva vara en del av innehållsproduktionen, och det beslutades därför att Seger Marketing skulle producera en video i veckan åt Teosto och Teosto själva står för resten.
Teostos anställda är en aktiv del av idéskapandet och Seger Marketings uppgift är att anpassa idéerna till plattformen på ett för plattformen passande sätt. Samarbetet har redan gett resultat: Kanalen närmar sig tusen följare och musikintresserade TikTok-användare deltar aktivt i diskussionerna i kommentarsfälten.
Teosto har snabbt anpassat sig till TikToks tonläge och videorna har tagits emot väl på TikTok. Det återstår att se hur många unga skapare som väljer att bli Teostos kunder under det första året.