Wasaline önskade nyckeln i hand -lösning


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Seger Marketing hjälper rederiet att navigera rätt på TikTok.

Wasaline bestämde sig att prova på TikTok under våren 2022. Samarbetet inleddes med en Workshop där vi tillsammans bekantade oss med plattformen och lade de övergripande ramarna för innehållet. Därefter presenterade vi på Seger Marketing i jämn takt idéer som sedan förverkligats under produktionsdagar ombord på flaggskeppet Aurora Botnia.

Fartyget är för övrigt ett av världens miljövänligaste passagerarfartyg, något vi valt att aktivt lyfta upp på företagets TikTok-konto. I dagsläget sköter Seger Marketing om Wasalines TikTok-kanal i sin helhet; ända från planeringsskedet till att svara på kommentarer. Allting sker naturligtvis i tätt samarbete med Wasalines marknadsföringsavdelning.

Wasalines konto växer stadigt och har idag över 3 000 aktiva följare och drygt 500 000 sammanlagda visningar på innehållet. För att garantera en god synlighet från start har en mindre summa satsats på betald marknadsföring. Räckviddskampanjens kostnad per tusen visningar blev förmånliga 0,8 euro och priset per följare blev i en annan kampanj så lågt som 0,09 euro. Wasalines TikTok-videor presterar idag bra rent organiskt och når i regel över 10 000 visningar utan betald boost.