Kevättalvella 2022 Finlands Svenska Idrott (FSI) otti meihin, Seger Marketingiin, yhteyttä koskien videokokonaisuutta, joka koostuisi lyhytmuotoisista videoista sekä koulutusta TikTokin ja Instagram Reelsin eroista.

FSI halusi tietää lisää uudesta sensaatiosta TikTokista ja samalla verrata Instagramin ja TikTokin ominaisuuksia keskenään. Lisäksi he olivat innokkaita tuottamaan itse lisää materiaalia videoiden muodossa, mutta halusivat saada meiltä vähän apua matkaan.

FSI:n tarpeiden pohjalta loimme kahdesta työpajasta koostuvan kokonaisuuden, joiden välissä oli kotitehtäviä. Ensimmäinen työpaja pidettiin keväällä 2022 ja toinen alkusyksystä.

Ensimmäisen tapaamisen aikana vertasimme kanavia, niiden mahdollisuuksia, rajoituksia ja sitä, miltä kannattaa kuulostaa ja miten kommunikoida eri alustoilla. Kävimme myös konkreettisesti läpi, miten sisällön luominen toimii TikTokissa. FSI:n mentoroitavat pääsivät sen jälkeen Segerin ohjauksen alla itse kokeilemaan sisällön luomista. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen osallistujat saivat “kotitehtäväksi” luoda sisältöä antamiemme yhteisten puitteiden perusteella. Harjoituksen tavoitteena oli hyödyntää tuttuja TikTok-ääniä ja soveltaa niitä omaan liiketoimintaan sopivaksi.

Seuraavassa työpajassa kävimme kotitehtävät yhdessä läpi. Osallistujat saivat antaa palautetta toisilleen, ja me Seger Marketingilla annoimme kommentteja ja ehdotuksia. Lisäksi kävimme läpi muutamia vinkkejä ja kertasimme ensimmäisessä työpajassa käytyjä asioita.Koko setti kesti kaksi iltapäivää, jotka olivat täynnä naurua, uteliaisuutta ja (tietysti) välipaloja.

Nyt workshopien jälkeen me täällä Seger Marketingilla olemme ilolla seuranneet, miten paljon ja miten hienoa uutta liikkuvaa materiaalia FSI julkaisee kanavillaan!