Folkhälsans Id­rotts­le­dar­ut­bild­ning ville visa sitt breda utbud


WHAT WE DID

WHEN WE DID

I slutet av år 2021 ville Folkhälsan visa upp sin Idrottsledarutbildning för att nå eventuella nya studerande. Det gjordes i formen av en reklamvideo som kurs- och lägercentren Norrvalla och Solvalla ville visa upp sin verksamhet i.

Inför inspelningen av reklamvideon hade Seger Marketing och Samfundet Folkhälsan ett gemensamt möte där vi gick igenom vad de ville nå för målgrupp, vilka teman de ville lyfta upp samt hurudan stil det skulle vara på videon. Efter detta skapade Seger Marketings videoteam ett manus med tillhörande bildmanus som godkändes av Folkhälsan. Efter det bokades in produktionsdagar i såväl Österbotten som i Nyland.  
 
Norrvalla, respektive Solvalla, koordinerade lokalt för att hitta elever som ville ställa upp som modeller i videon enligt manus. Inspelningarna gjordes såväl med videokamera som drönare för att fånga de olika aktiviteterna.  
 
Efter inspelningsdagarna gjorde Seger Marketing ett första utkast enligt originalmanuset. Baserat på Folkhälsans feedback klipptes en slutlig version. Till sist bandade Seger Marketing in en speak för videon tillsammans med en skådespelare. Slutprodukten användes på sociala medier av kunden. 
 
– Seger Marketing hade goda idéer för filmen vi hade behov av. Samarbetet var tätt, ribban låg. D
et var enkelt att diskutera och finslipa idéer, manus och genomförande. Seger Marketing skrev manus utgående från våra önskemål, filmade på två orter, skickade råklippt första version på filmen till oss för kommentarer och finslipade vidare enligt feedbacken från oss, säger Mira Honkavaara, kommunikationskoordinator på Samfundet Folkhälsan.

Tidtabellen var tajt för produktionen men Seger Marketing var snabba på bollen och kunde ändå ro projektet i hamn i tid. 

– Vi är mycket nöjda med slutprodukten.  Trots tidtabellen och att vi hade en hel del att kommentera under klippskedet lyckades Seger förstå vad vi var ute efter och verkställde enligt det.

Det bästa med att arbeta med Seger Marketing är entusiasmen, tillägger Honkavaara. 

– Det märktes att Seger Marketing ville jobba med oss och tyckte att det var kul att få ta fram filmen om Folkhälsans idrottsledarutbildning så att den uttryckligen skulle intressera den primära, unga målgruppen. Vi rekommenderar gärna Seger Marketing: de är professionella, trevliga och lätta att arbeta tillsammans med, säger Honkavaara.

Visste ni att Seger Marketing även erbjuder i efterhand att versionera videon för att den ska lämpa sig på flera plattformar? Utöver det så är vi även experter på att marknadsföra digitalt, där lämpar sig videomaterial utmärkt och kan öka er synlighet ytterligare.