MATINKÖP I AFFÄREN TILLHÖR EN SVUNNEN TID – ÄVEN PÅ TIKTOK


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Vem orkar gå till mataffären? Det är den väsentliga frågan som vi, tillsammans med Ruokaboksi söker svar på – nu även på TikTok.

Samarbetet inleddes med en workshop där vi genomförde en omfattande benchmarking, där vi gick igenom konkurrenter och andra relevanta aktörer på marknaden för att kunna skapa en lämplig ton för Ruokaboksi på TikTok.

Seger skapar korta videor för Ruokaboksi som engagerar på TikTok och andra plattformar. Seger ansvarar för att brainstorma idéer med Ruokaboksi innan den faktiska produktionsdagen, som Seger också håller i.

Videorna används både organiskt på Ruokaboksis TikTok och i reklamsyfte på Meta-plattformarna. Ruokaboksi har en egen digitalmarknadsföringsexpert som hanterar försäljningen, medan Seger hjälper till med varumärkeskännedom och synlighet både organiskt och genom att boosta inlägg på TikTok.