MiniMaids reklamfilm både informerar och utbildar tittaren


WHAT WE DID

WHEN WE DID

MiniMaid producerar miljontals papperstallrikar per år och ville ha en reklamfilm de kan visa upp då de ska introducera sig till grossister. Reklamfilmen visar upp MiniMaids historia, verksamhet och vision på ett filmatiskt sätt.  
 
Processen 
 
Seger Marketing skapade ett bildmanus som presenterades för MiniMaid och efter gemensam finslipning bokades en inspelningsdag in på fabriken. Där filmades de olika stegen av produktionen samt hur man hanterar resterna från produktionen. Utöver det filmades även övriga scener in med skådespelaren Lina Ekblad som fungerade som huvudkaraktär i reklamfilmen. Slutprodukten ger tittaren en djupdykning i företagets verksamhet på ett underhållande sätt.  
 
Vad kunden tyckte
 
– Vi valde Seger Marketing för att vi ville arbeta med en lokal aktör och på svenska. Riktigt stora firmor ville vi inte ge oss i kast med, vi upplever att man ofta får mindre möjligheter till input om man bara är ett av månadens hundra olika projekt, säger Niklas Byskata, key account manager på MiniMaid. 
 
Motsvarade slutprodukten er förväntan? 

– Vi fick det vi ville ha; en modern och fräsch företagsfilm som är intressant men informativ och som vi räknar med att kunna använda i flera år framöver.  
 
– Samarbetet var okonstlat och smidigt; hade vi åsikter eller ville göra ändringar upplever jag att vi fick omedelbart gehör. Ibland skiljde sig vår egen vision om vissa saker i filmen markant från Segers, men det kändes aldrig jobbigt att föreslå ändringar. 

Skulle ni rekommendera oss? Varför? 

Absolut. De personer vi jobbade på Seger med var proffsiga men samtidigt lyhörda, vilket inte alltid är fallet. Får man en tämligen lång företagsfilm man ännu några månader senare inte skulle ändra nåt alls i tycker jag det säger en hel del om kvaliteteten på slutprodukten.