REWELL STORM blåser igen – med ett helt nytt utseende!


WHAT WE DID

WHEN WE DID

Nya vindar blåser vid köpcentret Rewell.


Köpcentret Rewell har under många år arrangerat kampanjevenemanget Storm, och under de senaste åren har det också genomförts i samarbete med staden Vasa. Evenemanget hamnade på paus på grund av pandemin, men nu är Storm tillbaka! Vi hade äran att återuppliva evenemanget genom att uppdatera dess visuella utseende och producera nytt material för evenemanget.

Med sloganen ”Rewell STORM is back” började vi utveckla en ny visuell identitet för evenemanget. Vi ville att identiteten skulle förmedla en känsla av verkligt stora erbjudanden och rabatter, och detta uppnådde vi genom att utveckla en färgpalett som är fräsch, vårlik och full av energi. Förutom STORM-logotypen har vi skapat en ”rabattvirvel” som används vid sidan om logotypen för att kommunicera om stora rabatter.

För evenemanget har vi designat kartongställ som placeras runt pelarna i köpcentret, mobiler som hänger från taket, Rewell STORM-band som hänger från räckena och STORM-rabattunderlag som visar butikernas erbjudanden. Genom dessa olika element har vi skapat en enhetlig helhet som fungerar som en förenande faktor mellan köpcentret och dess butiker.

Vi har också producerat imponerande utomhusannonser som visades på reklamskärmar i närheten av Vasa. Dessutom har ett förstasidesutrymme samt en tvåsidig tidningsannons reserverats i Vaasa-lehti.